Waarom een incentive organiseren?

Waarom een incentive organiseren?

Een incentive zet aan tot actie of een grotere inspanning of is net een beloning voor een verhoogde productiviteit. De incentive is een prima tool om zowel eigen medewerkers als klanten en leveranciers te motiveren, te overtuigen of te belonen.

10 goede redenen om een incentive te organiseren

De incentive is een moderne managementtechniek waarmee u verschillende doelen kunt nastreven, maar de rode draad blijft altijd het belonen en stimuleren van een bepaald gedrag. De techniek werkt bij verschillende doelgroepen. Denk aan uw klanten, uw dealers, uw personeel, enz. Hieronder sommen we tien goede redenen op om een incentive te organiseren.

  1. Om de participanten te motiveren om een bepaalde target te behalen.
  2. Om de teamspirit van een groep te verbeteren.
  3. Om de deelnemers te belonen voor hun loyaliteit.
  4. Om de effecten van grote veranderingen in het bedrijf of op de afdeling te verzachten.
  5. Om de samenwerking tussen collega's van verschillende afdelingen te verbeteren.
  6. Om een nieuw product te lanceren.
  7. Om een jubileum of andere mijlpaal te vieren.
  8. Om nieuwe doelstellingen te communiceren.
  9. Om te brainstormen en te komen tot nieuwe inzichten.
  10. Om de banden aan te halen met de deelnemers: personeel, klanten en leveranciers.

Mixing business with pleasure

Een incentive heeft weliswaar een zakelijk doel, maar het ontspanningselement is toch de katalysator ervan. U streeft met uw incentive een goede teamspirit na. U wilt een betere samenwerking realiseren of de prestaties verbeteren. Dat wordt makkelijker als de deelnemers zich goed amuseren. Een incentive moet dus meer zijn dan een zakelijke trip.

De verschillende activiteiten tijdens de incentive zorgen voor een gedeelde ervaring bij de deelnemers. Dat schept een band die nog lang zal nawerken. Het geeft werknemers een gevoel van samenhorigheid en het stimuleert de loyaliteit bij klanten en dealers.

Afhankelijk van de deelnemers die u voor ogen hebt, zorgt u dus maar beter voor voldoende ontspanningselementen. Denk bijvoorbeeld aan bowling, golf, een gastronomische wandeling of fietstocht. Of maak het extra avontuurlijk door te kiezen voor kruisboogschieten in een middeleeuwse gilde, een dropping of een parachutesprong. Ook culturele activiteiten vallen meestal goed in de smaak. Zeker als u uw incentive plant in een stad met tal van interessante culturele trekpleisters zoals Brugge.

Een geslaagde incentive organiseren in het mooie Brugge?

Plant u in de nabije toekomst een incentive voor uw medewerkers, klanten of dealers? Wel, Brugge heeft alles in huis om uw incentive tot een succes te maken. Meeting in Brugge, het officieel congresbureau van de stad, biedt u graag en gratis professioneel advies aan voor de organisatie van uw incentive. Contacteer ons vandaag nog.

Afbeeldingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Door op 'OK' te klikken of verder te surfen op deze website, verklaart u akkoord te zijn met deze cookies. Klik op 'Meer info' indien u meer wilt weten over het gebruik van cookies. OK Meer info